Corona-labyrint - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Peter Blom - WaarBenJij.nu Corona-labyrint - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Peter Blom - WaarBenJij.nu

Corona-labyrint

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 Mei 2020 | Nederland, Leiden

Vanavond voor het raam blijft venus, de planeet van de hoop onbereikbaar. Nu corona zijn tentakels intrekt en wij behoedzaam uit onze schulp kruipen om bij het minste onraad weer in de schulp te kruipen, kijk ik weer naar venus en mijmer hoe het nu verder moet. Ik kan weer tennissen, naar de markt, naar de kapper, de nagelstudio, naar het museum, naar de bieb. Boeken gaan 72 uur in quarantaine, ik vind het een vreemde gedachte dat ook onschuldige boeken een gevaar zijn. Hoe moet het nu verder met ons. Venus licht ons pad uit de corona-angst maar ik zie het pad niet. Hoe moet ik mijn plekje vinden tussen Marianne en Wouter. Mag ik nog grappen, wissel ik fluit en mondkapje maandagavond af, gaan we allemaal in niqab spelen en steken de fluit door een van onze plooien, moet ik twee meter van de sopranen blijven of zou rug aan rug zitten beter zijn om besmetting te voorkomen. Heeft Susanne een mondkapje om en kan ik haar dan nog wel verstaan en zien of ze lacht. Social distancy naar de bassen en alten, maar hoe zou de samenklank dan klinken, is onze muzikale chemie er dan nog. En hoe gaan we onze hereniging vieren op het Vlot, onze stamkroeg. Op elke hoek van het Vlot een Capricciosiste, maar wat doen we dan met de andere tien?
De hemel duistert, venus lijkt te wenken: heb vertrouwen in het pad uit deze angst naar een nieuwe, andere tijd. Ik somber aan het raam, muziek geeft troost, mijn tenor klinkt als vanouds. Geen rocheltje, geen benauwenis, geen kuchje, geen verhoging kent mijn tenorfluit. Hij fluistert me toe: heb vertrouwen, Capriccioso vindt een weg uit het corona-labyrint, er komt een dag dat we weer Telemann laten horen, zeker weten.

  • 12 Mei 2020 - 16:44

    Marianne De Keyzer:

    Wat schrijf je steeds leuke stukjes Peter, ik lees ze met plezier. En ook mooi taalgebruik.
    Je klinkt altijd heel positief over de mooie dingen die je meemaakt tijdens het wandelen e.d., maar inderdaad, ik vind de toekomst voor ons ensemble er niet rooskleurig uitzien. Hoe stellen we ons op met zoveel ruimte om ons heen. Dit seizoen zal het niet meer lukken en het is te hopen dat de regels in september wat versoepeld zijn.
    Met mijn kinderen heb ik de caravan weer geplaatst in Epe. Heerlijk daar, de vogeltjes die de hele dag zingen, konijntjes hupsen over het terrein. In de nacht is het koud daar, maar als over een paar dagen de temperatuur weer stijgt is het er goed toeven.
    En bij Susanne heb ik nog twee lessen. Zij heeft mij een paar pittige stukken toegestuurd, die ik dagelijks oefen. Van Telemann.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Tenorblokfluitist bij Capriccioso

Actief sinds 23 Maart 2020
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 1773

Voorgaande reizen:

23 Maart 2020 - 31 December 2020

Een reis door dit fluitloze tijdperk

Landen bezocht: