venus - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Peter Blom - WaarBenJij.nu venus - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Peter Blom - WaarBenJij.nu

venus

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Maart 2020 | Nederland, Leiden

Het is avond, ik beperk mijn contacten, ik sta thuis voor het raam en kijk naar het westen. Ik weet niet of jullie hem ook zien, maar elke avond met dit heldere weer staat venus helder te stralen als een lichtpuntje in onze wat donkere, lastige tijden, die onvermoede vaardigheden van ons vragen. Ze trekt zich niets aan van wat onder haar wriemelt, ze staat er gewoon te zijn in 2020, zoals ze er stond in -2020 en over 2020 jaar.
Venus staat vanuit mijn raam boven het LUMC.
Venus wordt vandaag bijgestaan door een heel aandoenlijk maansikkeltje, dat lui achterover liggend haar makker Venus bewondert.
Venus een lichtpunt dat wijst naar betere tijden. Tijden waarin het lieve sociaal gedrag van vandaag moge beklijven: het elkaar begroeten, het oog hebben voor elkaar, het vragen ‘kan ik iets voor je doen’, het muziek-appje, mooie lente-poëzie. Ik hoop dat het ons straks lukt net zo dichtbij te blijven als in deze tijd van anderhalve meter afstand, we zijn nog nooit zo in elkaars nabijheid geweest, zo open geweest naar de ander.
Zomaar een maartse avondhemel in Leiden, na zo’n kraakheldere zondag.


P.S. Wat leuk al die reacties!!

  • 27 Maart 2020 - 08:57

    Els Brink:

    wat zo leuk is; we zien allemaal hetzelfde. wel op tijd kijken want de maan zakt weg.

  • 27 Maart 2020 - 09:32

    Ankie :

    Die ster was me al een aantal dagen opgevallen maar wist niet welke het was. Leuk!

  • 27 Maart 2020 - 11:33

    Els Brink:

    Er is een app: SkyWalk ,kan je zien welke sterren je ziet

  • 27 Maart 2020 - 13:45

    Ankie:

    Goede tip Els!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Tenorblokfluitist bij Capriccioso

Actief sinds 23 Maart 2020
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 1672

Voorgaande reizen:

23 Maart 2020 - 31 December 2020

Een reis door dit fluitloze tijdperk

Landen bezocht: