Habibi - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Peter Blom - WaarBenJij.nu Habibi - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Peter Blom - WaarBenJij.nu

Habibi

Door: peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Juni 2020 | Nederland, Leiden

Mijn poes heet Habibi, de naam heb ik samen met mijn jongste zoon bedacht. We reden met poes van Baarn naar Leiden, hadden haar daar uit een nestje gekozen omdat ze de mooiste was. Ik was net gescheiden, mijn zoon zou in het ouderlijk huis nog even bij mij blijven wonen. Wij, mannen, wilden graag een aaibaar poesje. Door de late avond reden we over wegen met een wirwar van witte en rode lichten die op toekomst of verleden wezen, mijmerend over namen. Het werd Habibi, Arabisch voor liefje. Daar moest ik weer aan denken toen vanavond Habibi voor me op tafel lag en ik een cd van Oum Khartoem beluisterde waar ze 35 minuten lang de liefde bezingt, habibi, habibi, habibi.
Habibi is een bijzondere poes gebleken, een spinnend, eigenzinnig, doodgevaarlijk, hondstrouw, aaibaar wezen dat me nu bijna 15 jaar bijstaat in het aards bestaan. Over 3 dagen is ze jarig, inmiddels is ze oud, slaapt en spint en verder blijft ze stil, voor een lekker visje trekt ze haar neusje op.
Ze heeft me op al mijn camperreizen vergezeld. Ze heeft kou geleden op de Noordkaap, ze heeft bijkans een doodschrik gekregen bij een pont in Trondheim, heeft in de Oostenrijkse Alpen een gevecht geleverd met een vos, dit bebloed overleefd. Heeft Portugese fado’s gehoord, waar ze de melancholie deelde met haar baasje. In Albion heeft ze zich van een mening onthouden over de Brexit. Uit de Loire heeft ze zich bedronken. Gezorgd dat muizen in Umbrië een bedreigde diersoort zijn geworden.
Ja, ze heeft Europa gezien. Er zijn momenten geweest dat ik dacht haar nooit meer te zien. Ze was dagen weg en ik brokjesrammelend over campings doolde, onvindbaar, tot het moment dat ik wanhopig dacht dan ga ik nu uiteindelijk toch maar zonder haar verder en zie .. daar krabbelde ze ’s nachts ineens aan de camperdeur of sprong op het dak.
In haar jonge jaren gaf ze me aangenaam gezelschap en verlatingsangst, daar is nu het aangenaam gezelschap van over.
Deze anderhalvemeter samenleving is aanrakingsarm, alleen Habibi is nog onder aaibereik, het Outbreak Management Team heeft daar gelukkigerwijs geen mening over gevormd. Ik denk dat ze niet van mijn Habibi weten.


  • 11 Juni 2020 - 09:03

    Yvonne Beran:

    Dank je Peter, weer een lracht verhaal van jou! Hartelijke groet, Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Tenorblokfluitist bij Capriccioso

Actief sinds 23 Maart 2020
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 1722

Voorgaande reizen:

23 Maart 2020 - 31 December 2020

Een reis door dit fluitloze tijdperk

Landen bezocht: